Pāriet uz galveno saturu
  • LAT
  • ENG
Zirgu un cilvēku labsajūtas centrs Dabas zirgi
  • Sākums
  • Veikals
    • Dabas zirgu veikals
      • Pakalpojumi un dāvanas
    • Piegāde
    • Pirkuma noteikumi
    • Privātuma politika
    • Stripe maksājuma noteikumi
  • Par mums
    • Kontakti
    • Pieteikums jaunumu saņemšanai
    • Sadarbības partneri
  • Jaunumi
  • Galerija
    • Mūsu zirgi
    • Stallis un tā apkārtne
    • Dabas zirgu ikdiena
    • Mūsu komanda
    • Instagram galerija
  • Atbalsti ziedojot
  • Raksti par zirgiem

Pētījums "Klientu pieredze, izmantojot izjāžu/ zirgu nomas vietu pakalpojumus"

19. janvāris, 2022 pl. 12:30,

Pētījums "Klientu pieredze, izmantojot izjāžu/ zirgu nomas vietu pakalpojumus" ir sauciens pēc iedziļināšanās šā brīža situācijā ikvienam, kas mīļo zirgus un kam rūp, kā tie jūtas!
Pētījuma rezultāti apskatāmi šeit: Dabas_zirgi_petijuma_rezultati.pdf


"Dabas zirgi" kā sociāls uzņēmums, kas rūpējas par zirgu labturību, pandēmijas laikā arvien biežāk saņēma signālus no zirgu izjāžu/nomas vietu pakalpojumu lietotājiem, ka pakalpojuma norise nav bijusi tik labvēlīga cilvēkam un zirgam, kā bijis cerēts. Pandēmija šo jautājumu saasināja, jo, tā kā iedzīvotājiem periodiski nebija iespēja ceļot ārpus Latvijas, daudz lielāka vērība tika pievērsta pašmāju tūrisma pakalpojumu sniedzējiem, tai skaitā pieauga arī interese par zirgu izjādēm.
Sadzirdot problēmu, tika lemts veikt pētījumu, kā jautājumu sagatavošanā un testēšanā piedalījās daudzi zirdzinieki, gan zirgaudzētavu, gan nomas punktu, arī privāto zirgu īpašnieki, jāšanas treneri, iesācēji un profesionāļi. Cilvēki, kuriem rūp, kā jūtas zirgi un kuri ir pelnījušo visdziļāko pateicību par savām zināšanām un laiku, ko šajā procesā ir ieguldījuši. Paldies, paldies, paldies!
Būtiska ir arī piezīme, ka pētījuma izstrādei, veikšanai, datu analīzei netika piesaistīta profesionāla organizācija, tāpēc, ja maniet kādas kļūmes, no sirds lūdzam atvainot, cerībā, ka "lielo bildi" tas nemaina un ieskatu situācijā kopumā sniegs.
Par pašu pētījumu - apzināti to veidojām anonīmu, lai rezultāti būtu iespējami neatkarīgi, jo paši esam daļa no nozares. Pētījuma respondentu skaits ir gana liels, lai mierīgu sirdi varētu teikt, ka tas ir Vislatvijas pētījums.

Kas ir tas, uz ko vēlamies vērst uzmanību, redzot pētījuma rezultātus:

🐴Lielākoties izjāžu vietās nonāk cilvēki, kam patīk zirgi, kas izvēli ir izdarījuši mērķtiecīgi. Apmeklējums parasti notiek kopā ar ģimeni vai draugu lokā.

🐴 Pētījums iezīmē klientu novērojumus, kas rada nopietnas bažas attiecībā uz zirga labbūtību pakalpojuma sniegšanas laikā:

  • zirga uzvedība. Tikai 35% norāda, ka zirgs uzvedās labi izjādes laikā, lai arī pirms/pēc izjādes zirga uzvedību kā labu novērtē 67%;
  • kā galvenie iemesli tam, ka zirgs nejutās labi tiek nosaukti: zirgs bija apātisks, neieinteresēts notiekošajā, bija grūti vadāms, zirgam bija acīmredzami nekopti nagi vai elpošanas problēmas, kā arī bijuši gadījumi, kad zirgs bijis agresīvs vai klibojis;
  • inventāra tīrība (tikai 40% atzīmē, ka inventārs bijis tīrs);
  • izjādes laikā respondentiem tikusi piedāvāta zirga spēcīga skubināšanas ar papēžiem pa zirga sāniem (25% ), pavadu raušana/vilkšana ar spēku (16%);

🐴 Attieksme pret zirgiem parasti korelē ar attieksmi pret klientiem un viņu drošību:

  • 15% izjāžu klientiem netika nodrošināta jelkāda drošības instruktāža, tikai 21% klientu instruktāžu novērtē ar 5 ballēm (5 baļļu sistēmā);
  • jātnieku prasmes pirms izjādes praktiski netiek pārbaudītas (instruktori paļaujas uz klienta teikto vai arī nosaka prasmju līmeni jau izjādes laikā);
  • 30% izjāžu pieaugušie varēja izvēlēties lietot vai nelietot ķiveri, bet 10% ķiveres netika prasītas vispār;
  • 32% izjāžu, kur klients bijis bērns vecumā līdz 14 gadiem (ieskaitot), bērns vadījis zirgu patstāvīgi, bez instruktora tiešas klātbūtnes.
  • 9% gadījumu pavadošais intruktors bijis acīmredzami nepilngadīgs, bet 5% instruktora nav bijis vispār;
  • 60% klientu norēķinājušies skaidrā naudā, bet pretī nav saņēmuši ne čeku, ne kvīti.

🐴 Klientiem tika arī jautāts, vai viņi būtu gatavi maksāt vairāk, ja zinātu, ka zirgu izjāžu/nomas vietā tiek ievērotas zirgu labturības prasības? Un 68% klientu atbild, ka, jā, kopumā ir gatavi.

🐴 Anketas noslēgumā respondentiem bija iespēja brīvā formā izteikt savas sajūtas, piedzīvoto. Esam apkopojuši šos viedokļus citējot, koriģējot tikai gramatiku, ja tas bija nepieciešams.
Mūsu secinājumi? Šoreiz būsim dziļi pateicīgi, ja katrs, kurš ir iepazinies ar pētījuma rezultātiem, izdarīs savus secinājumus, jo neesam ne soģi, ne pātagas turētāji. Mēs ticam, ka tie daudzie zirgkopības nozares profesionāļi un klienti, kam rūp tas, kā jūtas izjāžu vietu/nomas punktu "darba rūķi", pateicoties pētījumam, varēs balstīt savas rīcības un izvēles faktos nevis pieņēmumos.

Pētījuma ierosinātājs, veicējs un finansētājs - SIA"Dabas zirgi". Zirgi iedvesmo!




Jaunākie ieraksti

  • Pasākumu telts "Dabas zirgos"
    9. maijs 2023
  • Zirgu labturība II Bioloģiskā daudzveidība
    30. marts 2023
  • Zirgu labturība II Vīrišķo dzimumorgānu aprūpe
    26. marts 2023
  • Zirgu labturība II Navikulārais sindroms
    17. marts 2023
  • Zirgu labturība II Naga abscess
    13. marts 2023
  • Zirgu labturība II "Kissing spine"
    9. marts 2023
  • Zirgu labturība II Miegs
    5. marts 2023

Pirkumu grozs

Pirkumu grozs ir tukšs.

Log in




Forgot password?
Create account
Login to existing account
My orders
My reviews
My details
Log out
  • Pakalpojumi un dāvanas